NIEUWSBRIEF december 2015

donderdag 17 december 2015

Museumregisterbrief december 2015

Beste Lezer,

Het afgelopen jaar stond in het teken van de overgang van de Museumnorm 2012 naar de Museumnorm 2015. Met ingang van 2016 stappen we volledig over op een nieuwe werkwijze.

In deze nieuwsbrief lichten we toe wat de vernieuwing in 2016 voor uw museum betekent en welke veranderingen er verder zijn binnen de organisatie van het Museumregister.

Wij wensen u fijne feestdagen en een succesvol 2016.

Wat betekent de opzet vanaf 2016 voor geregistreerde musea?

Vanaf 2016 vervangen steekproeven de vijfjaarlijkse herijking van geregistreerde musea. Elk geregistreerd museum kan ingeloot worden voor een audit.

Lees hier meer over de steekproef, de jaarlijkse kosten en over audits op eigen verzoek.

Wat betekent de opzet vanaf 2016 als u geregistreerd wilt worden?

Na aanmelding voor registratie ontvangt een museum inloggegevens om een digitaal vragenformulier in te vullen waarin alle zeventien eisen uit de Museumnorm aan bod komen.

Lees hier meer over aanmelden, een eventuele pre-toets en de kosten van registratie.

Veranderingen binnen de organisatie van het Museumregister

De veranderingen in de werkwijze van het Museumregister hebben ook gevolgen voor de opzet van de organisatie.

Lees hier meer over de veranderingen binnen het team en over de registratiecommissie.

Bereikbaarheid tijdens de feestdagen

Het Museumregister is rondom de feestdagen beperkt bereikbaar. In de periode tussen 18 december en 4 januari is het bureau in ieder geval bemand op maandag 21 en maandag 28 december.

Wij wensen u fijne feestdagen en een succesvol nieuwjaar!

Meld u aan voor onze online nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.