Nieuwe voorzitter Museumregister

donderdag 2 december 2010

De heer dr. Bert Lever volgde per 9 november mevrouw prof. dr. Inge van der Vlies op als voorzitter van de Stichting het Nederlands Museumregister. Lever houdt zich onder andere bezig met de implementatie van het nieuwe register.

Lever neemt de taak als voorzitter van het Museumregister op zich naast zijn huidige baan als directeur van het Centraal Bureau voor Genealogie (CBG), een functie die hij al ruim twintig jaar bekleedt . Het CBG vormt het centrum voor familiegeschiedenis en is het landelijk kennis- en documentatiecentrum voor stamboomonderzoek en verwante wetenschappen.

De heer Lever was op 22 november aanwezig op de Algemene Ledenvergadering van de Nederlandse Museumvereniging om kennis te maken met het museale veld. Hoewel hij officieel geen spreek- of stemrecht had op deze vergadering werd hem kort de kans gegeven iets vanuit de zaal te vertellen over het Museumregister. Lever gaf te kennen met veel plezier zijn taak als voorzitter te vervullen. Uit de reacties in de zaal bleek dat veel leden van de Museumvereniging erg geïnteresseerd zijn in de voortgang van het Museumregister, wat Lever zeer gunstig stemde.